Lång o jobbig vecka

Sammanfattning:

Lördags kväll åkte Mange o jag på hans jobbs julbord på Sven Duva. Mkt trevligt med god mat o bra underhållning.
Ett generösare företag e svårt o hitta. Fick biljetter att använda till dryck: 2 Snapps-,3 öl-, 3 drink biljetter som man oxå kunde byta till andra grejer.. Så man blev snabbt på pickalurven:D
Sen blev de "disco", framåt 24 hade Mange jag sanna o mange planerat att dra oss neråt stan o gå på nåt ställe där men strax innan 12 slaget kom fick Mange ett samtal från Hampus barnvakt.
Han hade börjat spy jätte mkt. Så inget att fundera på utan jag åkte hem. Väl hemma så ser jag en tokblek liten trött krabbat i soffan. Usch en riktigt jobbig syn att se sitt barn må så dåligt!
Tog inte heller lång stund efter att ha kommit hem förrän han spyr igen, o nu har han inte så mkt mer o få upp så de e mestadels vatten o sen skriker han o tårarana bara sprutar för att de e så tomt i magen.
Efter en timme kommer Mange hem. Skönt att inte behöva vara ensam när de e så här!
Tillslut fick vi lillpyret o sova...

Söndag blev en lång o tuff dag, hampus vrål hängig.
16.00 åkte jag med mamma o syrran + Vocado på OD:s konsert i Student Aulan. Med hemliga gäster som Roger Pontare o David Batra.
Man vill ju inte direkt åka bort när de e trassligt hemma med lillkillen men har man betalt över 300 för biljetten så måste man ju gå.. Men kul va de iaf som tur va:D

Måndag, Mange jobba o jag o hampus låg utslagna hemma...
När Mange kommer hem så börjar jag bli dålig, sen va de jag o toaletten som va bästa vänner.

Tisdag, Seg men spyr inte längre. Hampus e oxå otroligt seg. O Mange e LEDIG!
Så Mange tar tag i damsugaren o moppen o börjar städa så man får bort denna äckliga stank av spya...
Känns skönt o få hjälp.. Skulle inte orka med dan om inte Mange skulle varit ledig!
Men senare på eftermiddagen beslutar vi oss för att ringa 1177 o får då hjälp med att göra egen vätskeersättning.  Pyttsar i honom de o då börjar han piggna till!

Har oxå haft kontakt med Hampus Lisa på Bvc. Så de har kännts väldigt skönt o fått hjälpa o råd av henne!

Idag Onsdag...
Tvättdag o städdag. Sega men de känns skönt att Mange idag oxå e hemma med oss! Hoppas bara inte han oxå blir magsjuk nu...Peppar peppar!

Men nu i två dagar så har Hampus varit olidlig... jag har knappt fått röra mig förrän han börjar skrika o grina. Han vägrar vara hos Mange, han e helt otröstbar...så jag e helt låst o kan inte göra nåt...
E helt slut!
Men nu har vi laggt gullet, fast hon e 19 så va han super trött, så de va bara o natta honom!
Så hoppas han sover länge nu!

Nu ska jag ta mig i kragen o göra lite mer nytta:P


Min älskling sitter i sin lekalåda i köket


Tror Magnus vill jojna Hampus i leklådan


Min lilla älsklingstomte


Kommentarer
Postat av: en sån där "ung mamma"

vilken söt liten tomte! :)

2008-12-10 @ 22:59:19
URL: http://metrobloggen.se/luddesmamma
Postat av: Lillis

Hej tjejen!! Såå skönt att ni börjar friskana till nu.. Ses på lördag hoppas jag.. Kram

2008-12-11 @ 15:07:43
URL: http://lillislingman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0