Lussemåndag


Nu för tiden har H börjat vakna 8
. Så då e de bara o gå upp..inte ligga kvar o mysa i sängen inte...
Men känndes skönt nu när man kunde ge grabben gröt på morronen! O han åt de! *ler*
 
Idag sista näst sista dan för att lämna in julkorten som ska skickas så dom hinner fram tills jul. Så leta som en tok efter adresser på internet.
Så de blev 25 kort allt som allt. Men usch så dyrt de e o skicka egentligen...fick betala 125 :- för 25 frimärken..Men ska de va så ska de! Känns skönt att de e gjort iaf!

Efter de tog Hampus o jag en 2 tim låång promenad upp mot Rickomberga o runt flogsta! Kallt men skönt o härligt!
Fick ju pöjken o somna också så va ju bara o fortsätta knata på då!

Sen när vi kom hem satte vi oss ner o skrev Hampus önskelista:
Barnfilm
Bultbräda
Byggklossar
Sagobok
Dragleksaker
Ratt m spakar o så som man kan sätta på vagnen
Popup bänk
Kläder
Åkpåse


Idag blev de Lussekatter! Äntligen! Men står i köket o både bakar, lagar mat o pratar med syrran i telefon så får jag höra världens tjut! Hampus slog i läppen igen eller denna gång vet jag inte hur de gick till.. han va ute i Vr med Mange.. de blev ett litet jack under överläppen på den där stängen man har i mitten. Så klart de börja blöda, o de ser ju mkt ut men tog lite blött o kallt pappar på så sluta de kanske snabbt! Men så klart när man ska ha flera bollar i luften samtidigt så tappar man en..o jag brände dom första katterna.. men dom blev goa o smaka inte bränt!

Yes ,har lyckats! Mina första egna lussebullar!


Så nu ikväll fick vi isäng Hampus strax innan 8, höll honom i handen en liten stund sen somna han in o sover än!
Så nu e de bara för mig o plocka undan o diska ute i köket o sen sätta mig med lite glögg o lussekatt o kolla på CSI o sen missa inte
Boston Tea Party kl.21.55 Dom e i Uppsala!

Pusssen

Kommentarer
Postat av: chrille

Hejvejs!Dom såg goda ut. Är ni helt friska nu allihop. Det närmar sig jul och då ska man nte vara sjuk. Visste inte ens du bloggade.

2008-12-16 @ 08:42:51
URL: http://chrillelingman.blogg.se/
Postat av: Lillis

Härligt att de äntligen vart lussekatter gjorda.. Förstår hur du hade de me alla bollar i luften.. Sjukt jobbigt men smällar man får ta. Måste va skönt att Hampus é på väg in i sina rutiner igen. Jag tror att Jennifer lyssnade me båda öronen när vi va på Frälsis å du berättade att Hampus somnade sent varje kväll, hon kom in i de nån dag efter de.. haha..

2008-12-17 @ 10:42:56
URL: http://lillislingman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0