Fars dag!

Tidig morgon som alltid!
Men idag va de ganska bra, hade lite planerat under dan!
Mange fick ligga kvar i sängen o sova...lyllos...
Så Hampan o jag gick upp o åt gröt, lekte o kolla tv!
Sen så hade ju jag planerat att jag skulle fixa en present i farsdag present tidigare... men de fick bli nu på morronen innan farn vakna:D
Så tog fram plastduk, papper, pensel o målafärg..o picasso sj förstås!


Kladdigt blev de!


Mange blev så gald! Vi gjorde oss i ordning för att sedan dra till Loppisen i Fyris Park.
Så då åkte ju självklart Pappa tröjan på på Hampan


O de stämmer!



Nit när vi kommer dit 11 då..öppnar inte förrän 12..
Så vi drog vidare,
Åkte till min pappas grav ute i Ramsta. Hade köpt en krans som vi la brevid en annan krans som jag senare kom på att den va ju oxå från oss...inte bara utan från alla...men va gör de med en till då!Synd bara att gravstenen inte hade hunnit blivit klar, tar tydligen lång tid de där:P Trodde de skulle kännas tungt idag med pappa o allt men de gick förvånadsvärt bra. Tror de gjorde de för att jag har en till familj o tänka på o älska!Vet att han ser oss o att han har de bra! Sa de kanske inte så mkt pappa men jag älskar dig hoppas du vet de!

Sen åkte vi till mamma o skulle fika, men när vi kommer dit så va inte en enda människa hemma...
Men fick sen veta att mamma va i kyrkan o att hon skulle komma hem snart. Passa då på o gå ner till Lisa o Hugo o kolla när vi kunde hänga o träffas. Så vi bestämde Tisda halv 10 på ÖF i stenhagen!
Mamma kom hem o fika med kakor, bullar o Tårta förstås!
Mamma va ju då oxå tvungen o pröva mössan hon håller på o stickar till Hampan

Så söt min älskling!

Drog sedan vidare till Loppisen:D Me happy!
Hitta fina grejer !
Skor till Hampus, som oxå blev hans första skor han kan ha:D
En till mysig overall
Tremobraller med hängslen!
Ett sett med Tröja o byxa
Leksakståg
= 95 kr för allt!Vilket kap!:D
Blir nästa sönda igen vill ja lova:D

  Coooola

Sen drog vi till Manges pappa för att fira honom på Fars dag!Manges syrra me fam va där samt hans två tvilling syskon
Fika med tårta o bullar!Hampus fick oxå smaka lite tårta o pepparkaka!Han blev glad han!
Bestämde oss sedan för att beställa pizza allihopa, allt va frid o fröjd. Hampus lekte på golvet o klättra på mig o allt annat:D
Sen händer de man aldrig vill ska hända!
Hampus klättrar eller snarare ålar över mina ben på golvet. Får undan armarna på någ konstigt sätt o far ner på golvet med huvet före o slår o läppen. Han har ju gjort nåt liknande förut, så klart han blir lessen. Jag letar efter nappen o stoppar in han så han blir lugn...men så forsätter han o skriker så jag tar ut nappen o då ser jag en massa blod!Får panik! tror att nu fan får vi åka till sjukan...sätter mig i köket får blött kallt papper o försöker ta mot läppen så han inte får stans fläskläpp. Men allt gick bra han sluta snabbt grina, med liten svullen läpp fortsätter han leka o äta:D
Han måste ha slagit i läppen med sina framgaddar han har upp. Men på ett sätt tur att de börja blöda annars hade han fått en rejäl baddar läpp!
Men man får ju en stor klumt i magen halsen o hjärtat nästan stannar när man ser en så liten pojke blöda ur munn!
Men allt gick bra!
Dan slutade lyckligt!


                                                                Mammas lilla påskpojke                                                                   




Bus med Faster



Efter olyckan

Kram o gonattt

Kommentarer
Postat av: Lillis

Haha stackarn. Han verkade helt slut efter allt lek å olyckan.. Men visst hade vi kul "Pusspuss".. De blir mera lek snart, faster lovar

2008-11-10 @ 10:35:38
URL: http://lillislingman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0