Ta de säkra före de osäkra!

Uppe med tuppen! Trött sen gårdagen med far o fläng överallt...
Bestämde med Natta o jonnis att vi skulle träffas o hitta på nåt. Så drog ner på stan vid ett snåret, o Bea o Sophia med!
Frälsis va tydligen stängt på Måndagar..så de blev den nya wayne´s coffee, Så otroligt fint dom har gjort där!O gooo mat:D
Drog sen ner lite på stan o titta...men klockan hade då redan blivit lite så åkte hem.
Skulle ha åkt till mamma på kvällen för mange jobbar jour inatt till 7 imorn bitti...
Men,,,sen olyckan igår så blev jag lite orolig att allt inte va som de ska på lillfisen, om han kanske har fått en liten hjärnskakning, så jag ringde sjukvårdsrådgivningen 1177 o kolla va dom tyckte jag skulle göra.
Dom fråga en massa om hur han va o såg ut...
Om en unge får en hjärnskakning så ska man tänka på:
Feber?
Verkar han/hon ha huvudverk?
Olika stora pupiller?
Tar saker med båda händerna?
Sover ovanligt mkt?
Äter inte?
Spyr?


Mange fick skjutsa upp oss, halv sju skrev vi in oss.
Sen satt vi i väntrummet i 2 timmar......
Sen tills slut fick vi ett rum där en docktor sedan kom in o kostaterade att Hampus verka pigg o visar inga tecken just då på nån hjärnskakning. Men när dom e så små så e de svårt o se, så hon sa att om han e hängig imorn o allmänt annorlunda så skulle vi komma upp på en gång!
Så jag hoppas o håller tummarna hårt att allt e bra imorn! Kanske har överreagerat lite oxå...man kanske tror de e nåt fel för att han slagit i huvet o inbillar sig saker...hoppas att de e så iaf. Men bättre att ta de säkra före de osäkra när de gäller en person man håller så kär!

Sen när vi gick från sjukan ner mot stan, gick på andra sidan ån mittemot SF så möter jag Mange o hans jobbpolare...Fan vilken slump att man stöter på varann så!
De e inte första gången de händer nåt sånt för oss.. brukar ofta hända att vi antingen messar eller ringer varann samtidigt!Skumt men kul!
Sen tog jag o Hampus iaf bussen hem. Hampus somna från sjukan o sen när jag försökte ta av honom kläderna så vakna han,,förstås!, men somna ganska så snabbt igen!
Så funderar nu ifall jag kanske oxå ska ta o gå i säng...
Ska ju ändå upp lite tidigt imorn eftersom jag o Hampus ska på ÖF i stenhagen med Lisa o Hugo kl 9!
Sen om allt e lugnt med Hampus, som jag hoppas på, så ska vi följa med Natta, jonna, bea, sophia, rebecka o Karim till Leklandet Nickis!
www.nickis.se

Sen vill jag bara säga Lycka till Anna imron! Allt kommer gå toppen!kram

Nä nu ska jag ta o gå i säng, kypa ner bröve Hampus som ligger så sött i sängen!

GODNATTT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0