Jävla bussgubbar



Va planerat att vara hemma, tvätta inför resan, o städa lite..
Men sen så ringde Maria mamma till Sune, så jag o Hampus gjorde oss i orning för att dra ner o träffa dom en stund!
Men upptäkte att jag tappat bort busskortet, ny påladdat o allt...typiskt!
Men hade inte tid o gå ner så blev ju tvungen o betala...

Blev Port 22 som nästan alltid när vi ses:D

Sen drog vi ner på stan,
Shoppa snygga köksgardiner för 49:- på Hemtex! Har så vittt i vårat kök o så hade vi vita gardiner...inte så bara kanske men så då köpte jag ett par mörkblå med stora ljusbeiga Blad på. Blev mkt bättre!
Sen blev de H&M, 2 t-shirts o en grön fleece jacka till Hampus.
Tog bussen hem...Hoppar på på kungsgatan, stadshuset. Blir så less, Hinner inte trycka ner bromsen eller spänna fast vagnen förrän gubben börjar köra...O då har jag inte heller hunnit fram o betalat. Tänker nu att jag skulle inte ha gått fram o betalat heller, men så dum e man ju inte...
Men sen går fram o betalar o säger till honom:
-Du hade inte kunnat vänta tills jag hade spännt fast vagnen o kommit fram o betalat???
Han bara kolla på mig gav mig biljetten o fortsatte köra.

HALLÅ BUSSCHAUFFÖRER ÄR DE SÅ SVÅRT O VÄNTA EN MIN EXTRA!så himla bråttom har ni inte så ni måste köra på en gång!SKÄRPNING!

Så jag ska nu skriva ett mail eller brev till Stadsbussen att, o detta e inte första gången de händer dom med barnvagnar eller dom äldre. Tycker så synd om dom som har svårt o gå o så, bussarna ställer sig så långt från trottoarerna så dom knappt kan gå av...Skillnad på vagnar då kan man få hjälp av nån snäll, men med en äldre kan man ju inte bara lyft av!
Nu måste de bli stopp på detta!

När jag kom hem så hade Mange laddat ner tredje filmen av Sniper så vi titta på den o sen brände jag ner Mirrors, hahah kolla 10 min sen våga inte jag titta längre...hahahaha
Vilken tönt jag känner mig:P

BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0