Prickekorv

Japp då var dom här...
Dom kliit irriterande prickarna.
VATTKOPPOR!
Vi va och träffa Natta och Jonna på frälsis igår. Skulle byta tröja på H och då ser jag små röda prickar på rygg o hals,, kan det vara vattkoppor tro...?
Vänta o se...
Natten blev hemsk. Sov hos mamma med Hampus eftersom jag skulle jobba idag. H vakna 23 o somna inte om förrän vid 5 tiden... Med feber o vattkoppor.
På morgonen ser man huvet fullt o nu på eftermiddan/kvällen har de kommit fler på hela kroppen, så imorn är det väl ännu värre.
Fast feber så är han rätt pigg (än så länge). Men imorn ska vi gå o hämta ut Tavegyl på apoteket så att H kan få sova om nätterna!
Så nu får vi också se hur det blir med dagiset på Måndag, inskolningen börjar ju då...
Men har hört att det kommit nya regler, på vissa platser, att barnen får gå på dagis med vattkoppor om dom inte ahr feber o så. Eftersom alla kommer ju få nångång och bättre att alla får det då.
Så vi håller tummarna att H mår bra då och att vi kan gå då!

Så nu blir det hemma för mig och min lilla prickekorv =) ...vi som  ville gå på mammafikat imorn men de får vänta...
Vii får se hur morgondagen blir... men hemma blir det!!

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0