HELG

Blev väckta vid 4 tiden i fredags morse av att våran lilla prins börja kräkas. Usch!
Inga mängder men han låg ju då i våran säng så min sida, min kudde o mitt täcke blev de kräka på.
Så jag ställde H i duschen medans Mange bytte sängkläder.
Tyckte så synd om honom som blev ställd i duschen så där på morronen, han bara skaka stackarn!
Sen la vi oss i sängen igen men denna gång fick han ligga i sin säng. Hann ligga 5 min sen va de igång igen,,,
Men inte så mkt så behöve inte duscha men hans säng blev nergeggad.
Så gick o satte oss med täcke o hink i soffan så jag kunde vara beredd om de skullle hända igen o sen så Mange kunde få sova sista timmen innan han skulle upp.
Men sen vid 6 gick vi o la oss på pappas sida i sängen o sov till halv 8.
Så denna fredag blev inge kul.. Skulle ha gått på ÖF men de blev inge av de!
Så vid 10 halv 10 gick jag ut med Hampus så han fick sova ute. Så började jag tvätta alla kräkkläder.
Så sen nästan hela dan så satt jag med Hampus i soffan o kolla tv. Han fick ju feber oxå så han va ju kokhet.
Men blev bättre framåt kvällen o som tur o skönt va så spydde han inge mer.

Så Lördagen blev inte riktigt heller som planerad...
Skulle ha åkt på 1-årskalas hos Hugo. Men jag o Hampus låg sänkta hela dan, jag mådde illa o Hampus va hänig.
Men som planerat hade vi ändå lite kalas vid 4 för Hampus med Manges släkt.
Hampus fick en massa fina leksaker!
Sen sov han från 8 till 12 som en stock men sen va han vaken i 2 timmar, pigg o glad....
Men fick honom o somna om sen o gick upp vid halv 8.
Så nu sitter jag o Hampus här på Söndafömiddan o leker, kollar Nalle Puh o funderar på att gå ut snart en sväng. Kanske tom ta pulkan ut!



Min sötnos från kalaset i onsdags, fick en stor o fin boll av Moster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0