Ny dag, nya tag!

hahaha blir så full i skratt...när man behöver gå upp tidigt på mornarna för att inte behöva stressa gärnet när man ska bort. Så självklart sover man längre än man brukar.
Vi skulle ju till BVC idag för Hampus 1-årskontroll. Redan kl 09.45 skulle vi vara där.
O nu när vi bor en bit bort o bussarna inte går lika ofta så behövde vi åka redan 08.50. Så duscha i superfart samt ge hampus mat o klä på honom o mig själv...Men så klart så hann vi!! Fick tom vänta i 5 min :P
Men så idag fick han spruta! Han va sååå duktig! gorma till mest för att jag häll fast honom, men de va över lika snabbt!
Vägdes o mättes, han hade gått ner 500g sen sist vi vägde honom på sjukan. Men så kom jag på sen att då hade han  ju inte börjat gå, så inte konstigt att han loosat lite gram=) Men de av ju inte mkt !
Så idag är Hampus:
1 år 6 dagar, 10.150 kg, 76.3 cm lång & 48.2 i huvudomfång

Sen prata jag med Lisa våran bvctant o hon sa att jag inte skulle oroa mig för att Hampus äter dåligt.
Låt han vara utan om ha inte vill. "INGA BARN I SVERIGE SVÄLTER IHJÄL" sa hon, som jag sen hört från kanske ett 5 tal mer!
Men ge inte upp, de e jobbigt o svårt men de kommer lösa sig o han kommer börja äta!!
Så idag känndes någorlunda bra, förutom att Hampus åt dåligt:
En flaska välling på morronen, knappt en halv burk mat till lunch, nåt kex-  liten kaka- nån tugga macka till mellis, o sen nån tugga spagetti o köttbullar till middag o sen välling till sängdags.
Shit nu när jag ser de så här så känns de lite läskigt... han äter inte mkt pojken..
Men de e bara o KÄMPA PÅ!! =)

Efter vistelsen på bvc åkte vi o lekte en stund med Natta o Jonna sen därifrån gick vi upp till heidenstam för idag skulle vi på ÖF där för unga föräldrar! Som synd va så va de bara Jag, Natta, Helena o Ronja där..
Får hoppas att flera har fått nys om dom tills nästa Tisdag!

      

      

     

Sen blev vi hämtade av Mange, slippa åka buss kändes mkt skönt!
Så nu sitter jag här, mina båda pojkar sover, har kollat på " Den rätte för Rosing" -  blir man full i skratt eller??! hahahah!
Sen sappa lite mellan de o Kronprinsessans förlovning! Skit kul att de ska bli ett Svenskt Kungabröllop!! ÄNTLIGEN"

Men nu ska jag snart ta mig i säng!
Imorn e de en ny dag med besök av mina hjärtevänner Natta o Jonna!!!

Puss & Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0