Tummen upp & Tummen ner


I Tisdags va vi o träffade några av milfarna hemma hos milfen Natta o lilla jonna!
Mysigt o trevligt! Faktiskt lite roligare o vara hemma hos nån än att sitta på ett fik med barnen!
Måste vi göra om! Jag har gärna fika nästa gång =D
Sen på kvällen satt Mange o jag som hålkar o bara kolla när Hampus tog ett steg efter de andra!
Han gick jätte mkt o flera gånger, så om de fortsätter så här så kommer han nog kunna gå innan han fyller 1 år!
TUMMEN UPP!

Sen blev  de då onsdag...
Väckarklockan ringde 6.00, Usch o gå upp vid den tiden! Får inte bli en vana =D
Det va är nämligen den dagen då Hampus skulle till sjukhuset. Ryser!
Bussen gick 6.50, fick lov o väcka lillpyret så jag kunde klä på honom, känndes inte kul..
Väl framme på 95:an ,tio min försenade, skynda oss in på dagvården. Där möttes vi upp av en sjuksköterska, som på en gång börja kalla H för "Snygg Hampus", lite roligt eftersom hans mormor redan gör de:D,
hon satte först på bedövningssalva på hampus båda händer o ena foten. Lät de verka i en timme o medans så vägde vi o mätt honom! 10,6 kg & 76 cm lång! . Sen i med kanylen(nålen) tror jag de heter. Hampus va såå duktig!
Vidare för att göra njurclearence. Va där från 9.30- 12.30, tappa blod först va 5:e minut sen drog vi ut de till en gång i timmen. Blev 10 rör, ok inte så jätte stora men de va mkt tycker jag!
När dom tappa blod så hade dom oxå i ett radioaktivt ämne för att sedan kolla när man tappade blodet hur snabbt njurarna gör sig av med de radioaktiva ämnet.
Första två gångerna sträta H mkt emot o grina, men sen sa han inte ett ljud, han bara titta o lekte med leksakerna ist!
Ännu en gång mkt stolt!
Därefter vidare till Renografi, de e ju lite klurigt o hitta på sjukan korridorer överrallt =P
Men väl där så fick vi komma in på en gång. Nu va då kl 13. Så Hampus hade nu inte sovit sen halv 7, så snacka om att han va trött!
Nu för att röntgas, men denna gång fick han ha kläderna på sig, skönt! Men oxå här fick han ett radioaktivt ämne.
Hela undersöningen skulle ta 20 min, så tänk att ha sitt barn liggandes o skrika sig till sömns, de gjorde hampus. Han skrek halva tiden o sen somna han som en stock medans undersökningen fortsatte.
Han vakna inte ens när jag la ner honom i vagnen o klädde på honom för att sedan åka hemåt!
Så han sov 2½ timme!
Tummen ner då men de gick ju ändå förvånansvärt bra!
ÄR EN MKT STOLT MAMMA!

Så idag har vi bara varit hemma, men så klart varit ute o åkt gunga två gånger! Men H har varit trött lite hela dan, han har sovit 4 gånger.
Sen kom Caroline o hälsa på o käka lite nybakad kladdkaka! Mumms!
Så nu är Hampus nybadad o med borstade tänder, så snart är de dags för sängen

Imorn blir de troligen ÖF på Heidnenstam. Synd att de e så fasligt tidigt bara. Kunde ha varit 12 ist för 10.
Men om H vaknar som idag kl 7 så ska de nog gå!=)

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0