Hem ljuva hem!

Nu är vi äntligen hemma igen efter långa dagar på sjukhuset!
Allt har gått hur bra som helst. Hampus har varit en såå duktig pojke! Är såå stolt!
I måndags blev han inskriven, tog prover, vägdes, prata med narkosläkaren o vänta...
Men sen fick vi äntligen reda på att vi kunde få åka hem o sova o sen komma tillbaka dan efter för operationen!
Så 11.30 var vi igen på sjukan för badning, bedövningssalva, kanylinättning o sen vid 13.30 var det dags att åka upp till operationen. Innan så fick Hampus lite lugnande, innan han fick de så va han jätte trött så han va lite borta när vi väl kom upp! Kunde lägga honom i sängen utan att han sa nåt! Han bara titta runt o log lite lätt!
Fick följa med in när dom skulle sövde honom. Trodde att jag inte skulle klara av de men det gick väldigt bra! doktorerna va så snälla o trevliga o berätta precis va dom skulle göra o vad som skulle hända. De tog knappt 2 sekunder efter att dom sprutat in "vätskan" så somna han. Känndes tryckt o lämna honom i goda händer!
Så jag gick o käka lite lunch o ringde till Mange. Tog knappt en timme så kom dom in på mitt rum o sa att nu va det dags o gå upp igen, då till BUVA. När jag kom dit så hade Hampus vaknat, eller han va inte direkt vaken han grina men sov ändå fortfarande. Men så fort han hörde min röst så lugna han sig, så i nästan 2½timme satt jag brevid honom på en stol för att vänta på att han skulle vakna ( jag höll nästan på o somna).  Magnus hann tom komma innan han vakna!
Men sen äntligen fick vi åka ner till vårat rum ! Hampus va fortfarande trött men sen vid 8 tiden,ja då var de full rulle på pojken igen =)
På operationen hade dom satt in tunna tunna slangar in genom buken in till urinblåsan, o sen hade dom varit in o kolla i urinröret sen operationen för ca 1 år sen, för att se hur de såg ut o de såg mycket fint ut!
På onsdagen sen så koppla dom in en "data" till dom två slangarna som dom satt in på magen,för att kunna mäta trycket på urinblåsan o sen fick hanäven  ha en slang i rumpan. Detta skulle då sitta i ett dygn.
Han va såå duktig under undersökningen och han brydde sig inte ens om att jag sprang efter honom, eftersom jag fick lov o hålla i väskan som "datan" låg i eller om dom slangar som stack ut från magen o vidare till väskan.
 På undersökningen fick vi även reda på att i denna ålder(som Hampus är i) har deras blåsa ca 70-90ml rymningsförmåga... men Hampus han hade hela 180ml!en redig partyblåsa!!!


Här står min lilla pojke i en fin lite vitrock o leker i lekhagen!

 
Hampus o hans lilla väska ( som jag fick lov o bära runt på )


Men äntligen sen på Torsdagen så var det hemfärd för oss! Stanna till i stan o gick hem till Natta o Jonna en stund för att sedan gå vidare ner till Frälsis för att träffa Frida o Ronja!
Men sen va det bara en helt kväll med mina två älsklingar! Såå skönt att få sova i sin egna säng med sitt efget täcke o kuddar!! =)
Igår blev de lugnt! Hemma dag med lite plock! Märktes att Hampus tyckte de va skönt att vara hemma!
Så idag ska vi åka o Gratta Hampus Faster o Farbror som blir hela 17 år!

 
En mycket glad kille som fått kommit hem igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0