Då va det gjort...



...svinsprutan är nu tagen!
Den farligt läskiga, otäcka sprutan avklarad!
Jag som tycker det är lite läskigt med spruta och som inte ens våga titta på den kände inte ett ända dugg...
inte ens när hon stack in den eller när hon spruta in vaccinet, helt sjukt!
Men på en gång blev man som lite bortdomnad i armen och
idag har jag bara som träningsverk på överarmen inget mer än så...
Men har sovit dåligt i natt, kanske pga av detta.

Jag, Natta o barnen åkte till Sävja Vårdcentral för att få en chans på sprutan. Snacka om lång kö! Inte bara vi som ville ha den...fast vi va där kanske 25 min innan öppning kl 13 så hade nog dom flesta varit där sen kl. 10
.Men vilka fräcka människor det finns alltså, speciellt dom gamla...
Jag stod i kön och har släppt ner H på golvet men var tvungen att lämna kön för en sekund för att hämta H och så snabba som dom där J-A gamlingarna är så ställer dom sig direkt på min plats. Men så bestämd som jag är o lätt retad så går jag fram och säger ursäkta och tar tillbaka MIN plats!! Men ändå under tiden vi står och väntar i kön så sakta men fräckt tar sig tre gamligar och tränger sig före oss...

Dom hade ungefär 200 doser igår så det var på håret att vi skulle kunna få nåt men som tur va så var det våran tur dag. Dom gick o dela ut kölappar så när vi väl hade fått vårt nr så kunde vi bara gå upp till Öppna förskolan som tom ligger på samma plan som vårdcentralen! Så vi behövde inte mer stå i kö o vänta med våra barn utan vi kunde vara och leka och fika på ÖF!!!! Bättre kunde det inte bli!
Men inte förrän kl 16.00 blev det våran tur, men det blev av iaf!
Så nu är det bara Manges och kanske Hampus tur!

Sen blev vi hämtade i stan av M och då drog vi till vår gamla gymnasieskola,Bolandsskolan!
Hans syskon hade öppethus så vi var där och kolla lite, men sjukt va det iaf att se alla gamla lärare...Usch :P


Kommentarer
Postat av: Lina

haha, träffade du Karin och Mats??? =)

2009-11-13 @ 16:39:09
URL: http://linaramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0