Första Advent



Äntligen, nu börjar julen!

Det första ljuset är nu tänt, har ätit min(a) först(a) lussekatt(er) med glögg, alla ljusstakar och adventsstjärnor är uppe samt blomstrande blommor som luktar jul!
Det är så mysigt att gå upp på morgonen och tända alla ljusstakar, man får som en liten kick! och sen är det ju nåt extra så här vid jul att tända ljus, det luktar mer speciellt nu är om man tänder det andra dagar under året...
Jag älskar jul! Jul gör mig glad!
Har bara köpt en enda julklapp hittills och det är till Mange! Resten av julklappsköpen kommer bli i närmare jul, när man får pengar! Så det känns lite tråkigt men huvudsaken är väl att jag hinner köpa dom iaf! =)
1:a adventshelgen har varit ok...
Middag med Christer Bea o barnen på fredagen samt Män som hatar kvinnor!
Sen lördagen blev till en början en slapp dag då jag o Mange kolla på Flickan som lekte med elden medans Hampus sov middag. Sen for vi in till julmarknaden och mötte upp Natta o Jonna där Hampus och Jonna klappa alla djur som va där samt att båda red på ponnysar! Trodde faktiskt inte att någon av dom skulle våga men som älskade de! Hampus var överlycklig !
Sen blev det pizzamiddag för mig och Hampus helt ensamma...
Mange va nämligen hos en kompis och "festa"! han skulle även ha sovit där men pga lite dispyter mellan dom så åkte min älskling hem och sov bröve oss eller mig för Hampus hade nämligen snott Manges plats!!
Sen kom den efterlängtade dagen då man fick tända det första ljuset! Mysigt mysigt!
Sen åkte till Manges syster i Jumkil där vi åt våra första lussekatter! Hur gott är inte det!!! helt underbart!
Måste ta o baka nu i veckan, som jag sa att jag skulle göra förra veckan, men men får bli nu! Men fy satan så dyr saffranen är! läskigt...

Vår veckan nu kommer bli en trevlig en...

Idag måndag: H dagis 9-14

Tisdag: Fika träff med Helena & Selma, och middag med Carro!

Onsdag: H dagis 9-14

Torsdag: Öppna förskola 13.30- 15.30

Fredag: Mvc 11.30, kvällen blir årliga aktionen i Ramsta med Luciatåg där Hampus ska vara med som tomte!

Lördag: Liams & Williams kalas 13.00

Söndag: 2:a Advent med en träff med Josefin förhoppningsvis!!


Glad Första advent på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0