ÄLSKAR

Det lönar sig att vara ute o fara med sonen i pulkabackarna!
Resultatet blev en pojke på 3930 gram, 51 cm kl 01.08 onsdagen den 6 Januari!
Vid namn ADRIAN!


Började med lite små känningar under dagen (som mensverk) och som bara blev mer o mer tydliga ju mer klockan blev...
Men jag trodde väl egentligen inte att det skulle kännas så här, hade ju inte gjort det med Hampus så jag bara väntade på att vattnet skulle gå...
Men när värkarna kom tätare runt 3-4 min mellan så sa mamma: Nu ringer du till Mange för snart är det dags
En liten nervös Magnus kom o hämta mig och jag med mina tvivel på att äsch så nära är det inte, vattnet har ju inte gått...
Men vi var inne vid 22.30 så då blev det undersökningsrummet med verkar som blev starkare o starkare, HATAR o ligga ner när man har värkar, vill stå stå stå!
Men va väl öppen runt 4 cm då och sen fick vi ett rum. Lustgasen på och sen gick allt väldigt väldigt fort!
Kom in till rummet vid ca 23.30 och sen efter en timme så var jag tvungen o ringa på knappen för då började krystvärkarna att komma, dom såg lite skeptiska ut när jag sa det men dom undersökte mig och det visade sig att jag var fullt öppen så efter 4-5 krystar så var vår lilla son ute!
1 min innan så gick vattnet!
Att få upp honom i famnen var nästan som att få upp hampus igen för så grymt lika är dom! Lite läskigt!
Så allt gick ju bara toppen från att värkarna satte igång på allvar runt 18-19 tiden på kvällen till att han var ute 01.08!
Inga stygn eller nåt så är så glad över att kunna sitta, kissa o gå normalt!

Så nu börjar allvaret! 2 barnsmamma!
Är nervös, med att ha både Hampus o Adrian själv. Bo hemma hos mamma o inte kunna ta sig någonstans.
Rastlös Hampus som vill leka o så och jag som vill komma igång bra med amning o så...
Lite spänd över det måste jag säga!

Men det är en sak som jag måste klara! Allt kan inte vara lätt hela tiden, livet är ju inte så!
När vi kom hem igår så hade vi en kille som var i ecstas! Ville pussa, krama o hålla nästan ligga på Adrian! En stolt storebror som tom sa hej o skaka hand med honom. Hampus !!

Älskar er så gigantsiskt mycket Hampus & Adrian mina två små pojkar!!!




Kommentarer
Postat av: Martina

Grattis gumman! så söt och va skönt att de gick fort och att de vart en bra förlossning:)



stor kram

2010-01-08 @ 06:43:05
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Sara Johanna

Jätte stort grattis Mari!!!



Så söt lilla Adrian är, väldigt lik fina Hampus. Skönt att förlossningen gick så bra som den gjorde. Lycka till med dina fina pojkar.

Kram

2010-01-08 @ 09:30:34
URL: http://sarajohanna.blogg.se/
Postat av: Kelly

Helt underbart söt han är :D väldig lika hampus :P Jag tror att vår son kommer oxå vara läskigt likt William :P men vi få se.. sköt om er nu. kramar

2010-01-08 @ 09:37:50
URL: http://MammaKelly.blogg,se
Postat av: Lina

Stort grattis igen till er! Jag ska snart komma och hälsa på er. :)

2010-01-08 @ 15:00:54
URL: http://linaramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0