mamma mamma mamma

3 dagar har gått sen vår andra fina underbara son kom till världen!
Hampus är nog den sötaste store brorsan någonsin! Klappa, hålla, pussa!
Lite svårt o amma när man har båda två själv, Hampus ska verkligen sitta på mig o vara med! Sött men också väldigt jobbigt! Går väl över med tiden men det är väl just det som är det jobbiga just nu med att ha två barn, Hampus är ju så väldigt mammig också ( det säger jag med kärlek), är så glad att jag har min familj som hjälper till, självklart Mange också men eftersom vi inte bor tillsammans så är det skönt att kunna få hjälp om natten ifall jag behöver det! Hade ju inte räknat med att det skulle bli så här när vi skaffa vårt andra barn så just nu är det en stor grej o utmaning att ha två barn helt själv!

Första natten...
som jag hade mina två pojkar, Adrian i vaggan brevid min säng och Hampus i sin säng brevid vaggan.
Gick väl så där... hade inte räknat med att det skulle bli så här första natten.
Började bra gjorde det med båda barnen sovandes, sen vaknar H o A samtidigt, Hampus lessen och Adrian hungrig. Försöker amma samtidigt som jag försöker söva H i min säng, gick inte så värst bra...
Sen helt plötsligt gör H inte en utan tre kastspyor rakt ut i sängen och mig... hade sån tur så Adrian fick inget på sig utan bara filten! Så jag skriker på mamma, barnen är lessna och jag luktar spya...
Mamma tar in H till badet jag lägger ner A och går in o duschar av mig o H, sen blev natten att H sov inne hos mormor så jag kunde ta A o hoppas på att det inte va någon magsjuka!

Så idag har Hampus varit jätte hängig! Slockna som en stock nu i soffan lutandes mot mig när jag satt o amma Adrian! Så hoppas på att denna natt blir bättre! Kan ju inte direkt bli sämre känner jag :P

Imorn ny dag o nya tag! Får se vad den har att erbjuda!!

Kärlek till mina pojkar!

Kommentarer
Postat av: Lillis

Förstår att de måste kännas tufft me 2 st.. Får ringa dig när jag behöver tips sen =) Men jag håller ändå tummarna för dig å Mange. Hoppas att H har kryat på sig.. Krama killarna från mig å Jennifer.. Kram

2010-01-10 @ 14:06:19
Postat av: Maria

Du e så jävla duktig! INDEPENDENT WOMAN! Du klarar allt. Så underbart fina dom är ihop. Är de nåt ja kan hjälpa till med nån gång, säg till.

Ingen rolig natt alls de där, men dom du skrev lär ju knappast bli värre! :)



Du e bäst.

Kram!

2010-01-14 @ 15:02:02
URL: http://marysoul.blogg.se/
Postat av: sophie oxelstål

Läste din blogg och det kommer gå bra det där Mari! Är ensam väldigt mkt med barnen med och det är tufft i början men det blir bättre! hang in there det kommer gå strålande!

2010-01-15 @ 07:46:36
Postat av: Anna

Du är jätte duktig Mari! Säg till om du behöver hjälp med nånting, vi mammor kan hjälpa varann!! :)



Ta hand om dig o dina fina pojkar.

Kram Anna & barnen

2010-01-22 @ 12:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0